آنتی فوم سیلیکون چیست و چه کاربردی دارد؟

آنتی فوم (ضد کف) سیلیکون چیست و چه کاربردی دارد؟

 

در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه آنتی فوم سیلیکون چیست و چه کاربردهایی دارد توضیحاتی را ارائه دهیم تا هرچه بیشتر با این محصول آشنا شوید:

 

آنتی فوم (ضد کف) سیلیکونی :

آنتی فوم، یک افزدونی شیمیایی است که سبب کاهش و مانع شکل گیری کفی می باشد که در طی یک پروسه شیمیایی مایعات ایجاد شده است.
در فرایندهای شیمیایی، کف ها، باعث ایجاد مشکلات جدی بسیاری می شوند.
باعث ایجاد مشکلاتی روی سطح پوشاننده می شوند و مانع از این می شوند که از تمامی گنجایش ظرف حامل ماده، استفاده شود.
اختلاط شدید روغن با هوا در اکثر موارد اجتناب ناپذیر است. این امر به نوبه خود تاثیرات منفی جدی بر کیفیت روانکار و سیستم روانکاری می گذارد، افزایش اکسیداسیون روغن، ایجاد حفره بر سطح قطعات و … نمونه ای از این تاثیرات نامطلوب می باشد .
بنابراین به منظور جلوگیری از این تاثیرات از افزودنیهای ضد کف استفاده میشود. افزودنیهای آنتی فوم در دونوع سیلیکونی و غیر سیلیکونی قابل تامین می باشد.
ضد کف سیلیکونی که در سیاری از صنایع نظیر تولید رزین های امولسیونی ، کاغذ ، پالایش نفت، حفاری و پروسه های شیمیایی دیگر نظیر صنعت نساجی قابل استفاده است.
ضمن اینکه در تجهیزات مورد استفاده ایجاد خوردگی نمی نماید از آنجا که این آنتی فوم فرار نمی باشد لذا هیچ مشکلی در رابطه با بخارهای قابل اشتعال وجود ندارد.
از خواص خوب این آنتی فوم های سیلیکونی  ویسکوزیته پایین و قدرت بالای آن می باشد.
این محصول در محدوده وسیعی از صنایع نساجی، رنگرزی و تکمیل پارچه، رنگ سازی ، افزودنی های بتن، حفاری، شوینده و غیره پاسخ مطلوبی داده است.
در صنایع قند و شکر، صنایع غذایی ( مرباسازی، دلستر، چیپس) و هم چنین برای تزریق به گلِ حفاری جهت کف نکردن از آنتی فوم سیلیکونی استفاده می شود.

Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *