پارامترهای موثر بر کیفیت سیلیکون رابر و راهکارهای مورد نیاز

پارامترهای موثر بر کیفیت سیلیکون رابر و راهکارهای مورد نیاز:

تمامی تولید کنندگان محترم محصولات سیلیکونی دغدغه خرید سیلیکون رابر مورد نظرشان را دارند که آن سیلیکون باید مناسب با نیاز مشتریان و الزامات صنعت مورد نظر باشد بعضی از تولید کنندگان با توجه به تجربه در روند قبلی به طور تجربی نسبت به تست سیلیکون اقدام می نمایند و عواملی مثل شفافیت ظاهری ، روند مطلوب در زمان غلطک کردن، روندگی یا شور مناسب در قالب سهولت در جداسازی از قالب، مقاومت مکانیکی محصول تولید شده را مدنظر قرار می دهند که همه ویژگی های بیان شده نقش با اهمیتی در موقع انتخاب و خرید سیلیکون رابر دارد.

 

بعضی از شرکت ها مصرف کنندگان یا خریداران سیلیکون رابر TECHNICAL DATA SHEET (مشخصات فنی محصول) مواد اولیه را جزو عوامل اثرگذار در خرید خود قرار می دهند عواملی مثل:

 

تنسایل – TENSILE
الانگیشن- ELONGATION
مقاومت پارگی – Resistance tear
Elsiticity
mooney viscosity
وزن مخصوص

 

که برای بررسی و انتخاب بهینه می توان از سیلیکون مورد نظر قرص و شیت تهیه کرد و با دستگاه آزمایشگاهی نسبت به آزمایش اقدام کرد.

با بررسی موارد مذکور و در صورتی که در رنج مورد نظر باشد می توان به این نتیجه رسید که سیلیکون مذکور کیفیت لازم را برای تولیدات مدنظر دارد و در نهایت نکته اصلی شرکت تولید کننده سیلیکون پایه و دستگاه های تولید سیلیکون و مواد اولیه مورد استفاده در تولید سیلیکون پایه می باشد که توصیه می گردد از شرکت های معتبر و با سابقه درخشان در زمینه تولید سیلیکون خرید ها صورت گیرد.

 

استفاده از سیلیکون با توجه به تنوع استفاده در صنایع مختلف مثل:
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، برق لوازم خانگی ، پزشکی ، کشاورزی ، آرایشی و … مصرف آن رو به افزایش است یکی از پر طرفدار ترین و پر کاربردترین سیلیکون ها ، سیلیکون HTV به شمار می رود.

 

یکی از پارامترهای کیفی مهم در کیفیت محصولات سیلیکونی تولید شده حائز اهمیت است کیفیت سیلیکون پایه یا سیلیکون گام می باشد که از جمله تولید کنندگان مطرح در مورد ذکر شده شرکت واکر آلمان ، داوکرنینگ آمریکا، کی سی سی کره جنوبی و … می باشد.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *