فروش انواع مختلف سیلیکون قالبگیری

فروش انواع مختلف سیلیکون قالب گیری:

 

سیلیکون قالبگیری RTV
سیلیکون قالبگیری RTV2
سیلیکون قالبگیری HTV
سیلیکون قالبگیری LSR
سیلیکون قالبگیری FOOD GRADE

 

دراین مطلب بصورت مختصر تعریفی از سیلیکون های ذکرشده بیان می شود.

 

سیلیکون RTV
Room Temperature Vulcanizing:

 

درلغت به معنی شکل گرفتن (جوشکاری-شبکه ای شدن)دردمای اتاق در اصطلاح هوا خشک این نوع از سیلیکون ها ،تک جزئی می باشند که در اصطلاح عامیانه به آن چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم می گویند
سیلیکون فوق الذکر قابلیت استفاده در محیط های اسیدی را داراست که از آن به عنوان عامل درزگیرسیلیکونی با قابلیت تحمل دمای بالاتا ۳۵۰ درجه سانتی گراداستفاده می شود.

سیلیکون تک جزئی در دمای استاندارد اتاق یا دمای محیط تحت تاثیررطوبت هوا سبب شکل گیری حالت نهایی سیلیکون که همان حالت لاستیکی دائمی انعطاف پذیرمی باشد عمل آوری می شود به قول معروف سیلیکون تک جزئی هوا پخت می باشد.

بیشترین استفاده این نوع سیلیکون ها در صنعت به عنوان درز گیری اتصالات،چسباندن اتصالات و بست های انبساطی در معرض دمای بالامانند ساخت کوره وبخاری ،آب بندی قطعات پلیمری،پلاستیکی،چوبی وفلزی می باشد

 

سیلیکون RTV2
Room Temperature Vulcanizing2:

در لغت به معنی شکل گرفتن (جوش کاری،چسبیدن،شبکه ای شدن) در دمای اتاق به اصطلاح صنعت گران هوا خشکاین نوع از سیسلیکون ها دو جزئی می باشند که جزء اول خود مایع سیلیکون و جز دوم آن هاردنر یا اسید خشک کن سیلیکون نام دارد که به اصطلاح معروف در بازار فروش ،از آن به عنوان سیلیکون قالب گیری (سیلیکون مجسمه سازی) یاد می شود.

 

سیلیکون های قالب گیری یکی از گروه های پر کاربرد و بسیار مفید در گروه پلیمر ها می باشند که علاوه بر دارا بودن خواص تعجب برانگیز در دماهای بالا بین ۲۶۰ تا ۳۱۵ درجه سانتی گرادودماهای پایین بین ۵۹- تا ۱۱۵- درمقابل شرایط جوی از قبیل رطوبت نور،خشکی هوا مقاومت خود را حفظ می کنند و خاصیت لاستیکی یا الاستومری خود را از دست نمی دهند.

 

بخش عمده سیلیکون های قالب گیری دارای ساختار مولکولی دی متیل سیلیکون می باشند.به طور کلی می توان گفت سیلیکون های مورد استفاده در صنعت دارای ساختارمولکولی می باشند R۲SiOn گروه R ممکن است متیل یا گروه فنیل باشدهمان طور که گفته شد عمده استفاده سیلیکون های در صنعت زیر مجموعه ی دی متیل سیلیکونمی باشند.

 

گروه های فنیل دراکثر مواقع برای تولید پلیمرهای سفارشی طبق در خواست مشتری جهت ارتقای خواص پلیمر در دماهای زیر صفرکاربرد دارد نکته قابل تامل در سیلیکون های قالب گیری که موجب محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان صنعتی گردیده است روش استفاده سهل و آسان آن می باشد به گونه ای که بدون داشتن تجربه استفاده از سیلیکون قالب گیری به راحتی می توان با چند مرتبه آزمون و خطا به راه کار استفاده آن دست یافت و نتیجه مطلوب را در تهیه قالب سیلیکونی حاصل گردد.

در این بین علاوه بر سهولت ،سرعت شکل گیری نهایی قالب های سیلیکونی نیز نباید از نظر ها پنهان بماند به عبارت ساده تر می توان گفت سهولت وسرعت شکل گیری نهایی قالب دو ویژگی برجسته وغیر قابل انکار این مدل از سیلیکون های قالب گیری می باشد.

 

 

ویژگی و خصوصیات انواع مختلف سیلیکون قالبگیری:

 

۱-عایق آب:

ازسیلیکون های قالب گیری به دلیل دارا بودن خاصیت آب گریزی ومقاومت در مقابل نفوذ آب از آن به عنوان عایق آب استفاده کرد.

 

۲-عایق هوا:

از دیگر ویژگی های سیلیکون های قالب گیری استفاده از آن به عنوان عایق هوا می باشد که علت آنرا می توان این دانست به علت مایع بودن ونفوذ به منافذ غیر قابل دسترس وتغییر حالت از مایع به جامد پس از افزودن هاردنریکی از بهترین انتخاب هابرای عایق هوا می باشد.

 

۳-عایق صدا:

ازسیلیکون ها به دلیل دارا بودن خاصیت الاستومری به عنوان عایق صوت استفاده می شود بدین صورت که به شکل قالب شانه تخم مرغی ویا هرمی تولید می شوندومعمولا به عنوان مکمل جهت جذب انعکاس صوت بر روی عایق پشم سنگ یا نانوپلیمری نصب می گرددشایان ذکر است سیلیکون ها به تنهایی راندمان بالایی در جذب صوت نداشته و جهت نتیجه گیری بهتر همانطور که در بالا ذکر شده،به صورت مکمل با دیگر عایق ها استفاده می شود.

 

۴-عایق رطوبت:

ازاین ویژگی سیلیکون ها با پیشرفت های اخیر علم نانو،محصولی به نام نانو سیلیکون تولید شده است که یکی از موارد استفاده آن،اضافه کردن لایه نازکی از مواد بر روی سنگ های نما یا آجر نماهای ساختمانی جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت به داخل آنه می باشد.

 

۵-عایق حرارتی:

سیلیکون ها به دلیل دارا بودن نقطه ی ذوب بالا یا در اصطلاح علمی آن فلش پوینت بالا که تا دمای ۳۲۰درجه سانتی گراد را تحمل می کنند از بهترین انتخابها برای صنعتگران می باشند که در صنایع مختلف از انها به عنوان عایق حرارتی استفاده کنند.

 

۶-عایق برودتی:

با مطالعه دقیق رفتار سیلیکون ها می توان به این نکته اشاره کرد به علت وجود نقطه شکست بسیار پایین چیزی حدود۵۹-درجه سانتی گراداین امکان را به عموم صنعت گران میدهد تا یک انتخاب کاملا مطمئن برای عایق برودتی داشته باشند.

 

۷-انعطاف پذیری:

به دلیل دارا بودن ساختار مولکولی دی متیل،سیلیکون ها فوق العاده انعطاف پذیر می باشند البته این ویژگی بستگی به سختی سیلیکون مورد استفده شما دارد که از سختی ۵ تا سختی ۸۰ در بازار موجود می باشند.بدیعی است که هر مقدار درجه سختی بیشتر باشد خاصیت انعطاف پذیری کاهش می یابد.

 

۸-مقاومت در برابر اسید:

سیلیکون ها به دلیل ساختار مولکولیشان که در گروه های فنیلی وهالوژنی به عنوان شاخه جانبی قرار دارندباعث این موضوع می شود که مقاومتشان در برابرحلال ها علی الخصوص اسید ها بیشتر شود.

 

۹-خاصیت نارسایی الکتریسیته:

به دلیل ماهیت پلیمری وهمچنین حالت لاستیکی سیلیکون ها این گونه مواد،زیر مجموعه نارساناهای الکتریکی قرار می گیرند.

 

۱۰-مقاوم در برابر روغن(چربی):

این خاصیت بیشتر به حالت بعد از شکل گیری فرآیند پخت مرتبط می شود بدین صورت که پس از شگل گیری قالب سیلیکونی دیگرروغن ها وچربی ها به داخل ساختار آنها نفوذ نمی کند.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *