فروش سیلیکون قالبگیری شفاف و سفید

فروش سیلیکون قالبگیری شفاف و سفید:

 

سیلیکون قالبگیری (RTV2):

 

سیلیکون قالبگیری در تهیه قالب‌های صنعتی،نیمه‌صنعتی وخانگی است.سیلیکون‌ها را می‌توان به سه دسته سیلیکون پزشکی،سیلیکون خوراکی وسیلیکون معمولی(قالبگیری) تقسیم کرد.

سیلیکون‌ها گروه بسیار مفید و پرکار برای پلیمرها هستند که سیلیکون قالبگیری RTV2 یکی از زیرگروه‌های این خانواده است. RTV2 نام اختصاری Room Temperature Vulcanizing است که به معنی شبکه ای شونده در دمای اتاق می‌باشد. این مواد دارای خواص جالبی در دماهای بالا و پایین می‌باشند.

در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند و تا دمای ۲۶۰ الی ۳۱۵ درجه سانتی‌گراد خاصیت لاستیکی خود را حفظ می‌کنند. از سیلیکون‌ها درترکیب رنگ‌ها، صنعت لاستیک و روغن‌های صنعتی بطور گسترده استفاده می‌شود.

بسیاری از پلیمرهای سیلیکونی مورد استفاده در صنعت، دارای ساختار کلی R۲SiOn می‌باشند. گروه R ممکن است متیل یا گروه فنیل باشد. بخش عمده پلیمر سیلیکون، دی‌متیل سیلیکون می‌باشد. از گروههای فنیل تنها برای تولید پلیمرهای ویژه و بهبود خواص پلیمر در دمای پایین استفاده می‌شود. سیلیکان‌ها از واکنش کلر و سیلان‌ها با آب بدست می‌آیند. با پیرایش گروه انتهایی این پلیمر، می‌توان فراورده‌های گوناگونی از آن تهیه کرد.

 

دامنه کاربرد سیلیکون از دمای ۲۰۰ تا ۳۲۰ درجه سانتی‌گراد است. نقطه شکنندگی این سیلیکون‌ها در دمای پایین با مقدار فنیل آنها تعیین می‌شود. گروههای فنیل را برای کاهش تبلور در پلیمر وارد می‌کنند. در دمای پایین، استحکام سیلیکون افزایش می‌یابد و پایین‌تر از نقطه شکنندگی، کشسانی خود را از دست می‌دهد. نقاط شکنندگی دی‌متیل سیلیکون پایین‌تر از ۵۹- و متیل فنیل پائین‌تر از ۱۱۵- درجه سانتی‌گراد است.

 

خصوصیات کلی سیلیکون قالبگیری RTV2:

انعطاف‌پذیر
عایق آب
عایق رطوبت
عایق هوا
عایق صدا
مقاوم در برابر حرارت
مقاوم در برابر برودت
مقاوم در برابر اسید
مقاوم در برابر روغن (چربی)
خاصیت نارسایی الکتریسیته

 

این ویژگی‌ها در تمامی انواع سیلیکون‌ها صادق نیست و میزان آن مختلف بوده و توسط تولیدکننده هر سیلیکون ویژگی‌های آن شرح داده می‌شود. برخی از سیلیکون‌ها نیز برای مصارف بهداشتی بکار می‌روند.

جهت ساخت قالب به ساده ترین شکل ممکن می‌توان از این سیلیکون قالبگیری RTV2 استفاده کرد. سیلیکون قالبگیری از جمله موادی است که در ساخت آسان و سریع قالب‌ها بکار می‌رود. این ماده می‌تواند جهت نمونه‌ سازی و اجرای پایلوت پروژه‌ها کمک کننده باشد. بنابراین RTV2 را از جمله مهمترین انواع سیلیکون‌ها در صنعت می‌توان نام برد.

عموماً برای ساخت قطعات رزینی که به تعداد معدودی تولید می‌شوند از قالب سیلیکونی استفاده می‌کنند. اخیراً استفاده از قالب‌های سیلیکونی برای ساخت زیورآلات و قطعات تزئینی اپوکسی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 

ویژگی‌های سیلیکون قالبگیری شفاف و سفید:

نوع: RTV2 (بر پایه قلع)
رنگ‌ها: سفید
shore A (سختی): ۲۵
ویسکوزیته: ۱۸۰۰۰mPa.s
هاردنر (خشک کن): ۵ درصد که به همراه سیلیکون ارسال میگردد. جهت خرید هاردنر اضافه کلیک کنید.
به دلیل اینکه سرعت خشک شدن سیلیکون در دمای محیط‌های مختلف متفاوت است بنابراین حتما ابتدا تست انجام دهید و مقدار کنترل شده‌ای از هاردنر را بین ۳ تا ۵ درصد اضافه کنید (بهتر است در هوای گرم مقدار هاردنر کمتری استفاده شود).


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *