قالبگیری مجسمه با استفاده از سیلیکون قالبگیری

قالبگیری مجسمه با استفاده از سیلیکون قالبگیری:

 

قالب گیری با استفاده از سیلیکون :

 

قالب گیری مجسمه با استفاده از سیلیکون قالب گیری یکی از روش های مرسوم قالب گیری به شمار می رود که با استفاده از آن می توانیم از ابزار و وسایل مختلف قالب گیری انجام داد و از آن ها استفاده کرد.
از این روش قالب گیری جهت تولید انواع مختلف تندیس ها و مجسمه های تزیینی در اندازه ها و ابعاد گوناگون استفاده می شود.
بعد از تهیه مجسمه های مختلف، امکان دارد قصد داشته باشید این محصول را به تولید زیاد برسانید و با این اقدام به کسب درآمد بیشتر برسید، به همین جهت آموزش قالب گیری یک دوره با ارزش در مجسمه سازی است که کاربرد خیلی زیادی در بحث تولید تندیس و قالب های مختلف از وسایل مورد نیاز شما دارد و به سادگی این امکان وجود دارد با آموزش قالب گیری مجسمه های برنزی، پلی استر و رزین و فایبرگلاس را در مقدار انبوه تولید کنید.
قالب یک مجسمه یک فضای تو خالی است که با ریختن مایع قالب گیری در اطراف مجسمه مورد نظر ایجاد می شود و به سادگی می توان با استفاده از روش قالب گیری، قالب هایی را جهت باز تولید یک مجسمه مانند مجسمه اصلی درست کرد.
البته جهت درست کردن دوباره یک مجسمه به وسیله قالب آن بایستی مواد ریخته گری خوب را در داخل قالب ریخته و از روش های مخصوص این کار استفاده کنید.

 

مراحل مورد نیاز جهت قالب گیری مجسمه چیست؟

 

انتخاب یک شیوه خوب جهت ساخت قالب از مجسمه مورد نظر، قدم اول در آموزش قالب گیری به شمار می رود. تهیه مواد اولیه مورد نیاز جهت قالب گیری و انجام آماده سازی های مورد نیاز بر روی مجسمه، برای مثال: در هرکدام از روش های قالب گیری بایستی سطح مجسمه را به وسیله ی موادی که مایع قالب گیری به آن نچسبد، آغشته کرد.
بایستی یک نسبت مناسب از مواد مورد نیاز جهت تهیه قالب و ترکیب کردن آن ها با همدیگر اندازه گیری و تهیه کرد.
انجام قالب گیری به روش درست و مناسب با نوع ماده اولیه ای که جهت قالب گیری استفاده می شود.
آخرین مرحله کار نیز شامل برش دادن قالب است.
بعد از انجام این مرحله قالب مورد نظر آماده می باشد و به سادگی می توان از آن جهت ریخته گری استفاده کرد.

 

چطور با استفاده از آلژینات قالب گیری کنیم؟

 

قالب گیری با استفاده از آلژینات یکی از شیوه های مرسوم در قالب گیری است.
جهت انجام این کار باید پودر آلژینات را که در رنگ های زرد یا آبی موجود است، تهیه کرده و آن را با آب ترکیب کنید.
بعد از گذشت دو دقیقه ترکیب مورد نظر حالت پنیری به خود گرفته و می بندد.
البته جهت انجام این کار توصیه می شود به دستورالعمل درج شده بر روی بسته پودر توجه کنید به دلیل اینکه بعضی از آن ها از نظر دوام و میزان شگنندگی حساس تر می باشند.
پودر آلژینات را می توان از محل هایی که لوازم دندانپزشکی در آنجا عرضه می شود، تهیه و خرید کنید، به دلیل اینگه دندانپزشکان نیز از این پودر جهت قالب گیری از لثه برای تولید دندان مصنوعی استفاده می کنند.
در مجسمه سازی از پودر آلژینات جهت ساخت قالب از دست و یا صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

از دو روش زیر برای انجام قالب گیری آلژینات استفاده می شود:

 

قالب گیری به روش حوضچه ای:

 

در قدم اول کار بایستی یک ظرف که با اندازه دست متناسب باشد، را انتخاب کرده و آن را به عنوان فضایی جهت ریختن مایع آلژینات در اطراف کار استفاده کنید.
ابزار مورد نظر برای قالب گیری را به خوبی پرب کرده و آن را در داخل ظرف قرار دهید.
پودر آلژینات را با آب مخلوط کرده و آن را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید و در اطراف وسیله مورد نظر بریزید، بعد از انجام این کار باید منتظر باشید تا آلژینات خودش را گرفته و کمی سفت شود.
حال این احازه را دارید دستتان را از داخل آلژینات خارج کرده و در جای خالی آن گچ پر کنید.
البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مایع گچ زیاد سفت نباشد،اکنون مجسمه گچی مورد نظر ایجاد می شود.

 

قالب گیری به روش دو تکه:

 

جهت استفاده از این شیوه در قالب گیری بایستی دست را به وسیله گل به دو قسمت مساوی قسیم کرده و سپس مقداری آلژینات بر روی آن بریزید تا یک لایه ضخیم به وجود آید و بعد از آن از مقداری گچ در روی قالب مورد نظر استفاده کنید.
پس از آن گل را بردارید و قسمت دوم دستتان را به همین شکل قالب گیری کنید، البته باید به این نکته مهم توجه کنید که محل اتصال دو تکه را با روغن به خوبی چرب کنید.

 

قالب گیری با استفاده از لاتکس:

 

لاتکس یک مایع شیری رنگ می باشد که دارای بوی تندی نیز است و در صورت تماس آن با هوا به سادگی خشک می شود و به حالت لاستیکی تبدیل می شود.
از این ماده در مجسمه سازی جهت مدل سازی از روی طرح هایی که به تعداد زیاد لازم می باشند این مایع مورد استفاده قرار می گیرد.
جهت جدا کردن لاتکس بایستی از مایع ظرفشویی استفاده کرد، به دلیل اینکه این مایع در مخلوط با روغن به سادگی فاسد می شود.
برای اینکه کار را شروع کنیم بایستی وسیله مورد نظر را بر روی یک تخته چوبی به خوبی بچسبانیم و بر روی آن مایع ظرفشویی ریخته و مدتی انتظار بکشیم تا سطح مورد نظر خشک گردد.
جهت انجام قالبگیری بایستی از یک عدد قلموی آغشته به مایع ظرفشویی استفاده کنید و لاتکس را به شکل لایه ای بر روی شی مورد نظر مالیده و منتظر باشید تا لاتکس خشک گردد.
برای لایه های چهارم به بعد بایستی لاتکس را با خاک اره نرم ترکیب کرده و به صورت لایه ای بر روی سطح مورد نظر بمالید و از این روش لایه های لاتکس را ضخیم تر کنید تا ضخامت مورد نظر شما ایجاد گردد.
سپس با استفاده از گچ قالبی را بر روی لاتکس تهیه کرده و قالب را از وسیله مورد نظر جدا کنید. در این مرحله قالب شما آماده شده است و قابل استفاده می باشد.

 

فروش سیلیکون قالبگیری همراه هاردنر سیلیکون:

 

سایا سیلیکون به تامین و فروش انواع سیلیکون قالبگیری همراه هاردنر سیلیکون می پردازد.

مشتریان محترم می توانند جهت خرید انواع مختلف سیلیکون های قالبگیری با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشند.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *